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그랜드 투어: 여행과 독서 기록
FT Weekend 2024.09.21.-09.22. 본문
Source 출처: FT Weekend 2024년 9월 21일-9월 22일 자
Israel kills Hizbollah commanders
Striking Hizbollah's top commanders on such a scale would also deal a blow to Iran, which considers the Lebanese group its closest ally in the region.
Nato chief fires blunt salvo at EU for setting up 'competing' military force
Fed cuts interest rate by half point to pre-empt any weakening of economy
Bali demands ban on new hotels and nightclub in tourist spot
발리 주정부가 중앙 정부에 발리 네 군대에 대하여 상업적 건설 중단하도록 요청, 특히 호텔 빌라 나이트클럽 비치 클럽 개발 중단 요청
"The objective is to encourage a quality tourism industry."
현지인들의 고충: 여행자 폭증으로 인한 교통체증, 범죄, 과개발, 인도네시아 문화에 대한 무시, 관광 비자 기간 넘겨서 머무름, 관광 비자로 사업 등 많은 문제
"Many locals feel that Bali's unique culture and traditions are being commercialised or diluted to cater to mass tourism."
그러나 인도네시아 정부는 발리의 인기를 자본화하려고, 디지털 노마드를 위한 더 융통성 있는 비자, 싱가폴과 홍콩을 대체할 패밀리 오피스의 허브로 만들려는 야심
Lagarde warns on parallels to 1920s slump
<Life&Arts>
The mystery of Masayoshi Son
손정의는 visionary인가, gambler인가?
Masayoshi Son is aquintessential outdiser. This may explain his bottomless risk appetite and his desire to prove himself, over and over again.
"The right comparison for me is Napolen. Genghis Khan or Emperor Qin... I am building an empire."
Going, going, gone
People are buying more consciously
멘체스처 출신의 페라가모 디자이너 Maximilan Davis와의 인터뷰
몇 달 전 creative designer로
2024년 전반기 페라가모의 매출은 12.8% 하락해 523만 유로, 순수익도 감소
"People are buying much more consciously and are not spending in a way that they were three or four years ago."
살바토레 페라가모는 1927년에 여성 신발에 초점을 맞춰 탄생, 페라가모의 아내 Wanda가 1960년 대 가죽 제품과 기성복 등 사업 영역 확장, 현재도 페라가모 가족이 지분 65%를 가진 가족 회사
브랜드의 지난 역사에서 길찾기, 로고 변화, 그의 목표는 페라가모를 lifestyle brand로 만드는 거라고, 다양한 세대에 어필하는 "suitable everyone".
21세기 정보화 시대에 정확한 타깃없이 모두에게 어필한다고??
The mane attraction
향기 좋은 헤어 미스트에 관하여
The attraction for a luxury perfume brand then is clear - hair mists are a new entry-point product and offer the opportunity to suggest, as many brands do at the virtual shopping basket, increasing the purchase with another member of the same perfume family.
"Property as an inflation hedge?"
Propertyvision.com의 재미있는 광고 카피
Drenched in light and joyful colour
<House&Home>
HOUSE MUSEUM AROUND THE WORLD
#85 Marjorie Merriweather Post's Hillwood Estate in Washington, DC
The urban storyteller
<HTSI> Men's style special
THE AESTHETE
Giuseppe Santoni
My personal style signifier is wearing orange because that's my lucky colour. It is a relaxed colour, a very positive colour, which has a lot of energy.
We should stop trying to predict everything.
I most admire athletes. When you see poeple with that kind of focus, with a spirit of sacrifice, and a responsibility of duty, it's admirable because nothing is easy in life. Nothing is fulfilling or deserved without hard work. It's beautiful to have a desire. It's beautiful to work hard to get it.
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